Ο σιδηρόδρομος
του θανάτου ή αλλιώς Σιδηρόδρομος της Βιρμανίας ή ο ταϊλανδικός σιδηρόδρομος
της Βιρμανίας είναι ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός που διαδραματίστηκε την εποχή
του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου στην επαρχία Κατσανάμπουρι της Ταϊλάνδης. Στις
αρχές του 1942 οι ιθύνοντες του Ιαπωνικού Στρατού αποφάσισαν να προβούν στην
κατασκευή ενός σιδηροδρόμου ο οποίος θα ένωνε τη Βιρμανία με το Σιάμ. Η
απόσταση που έπρεπε να καλυφθεί ήταν 400 χιλιόμετρα. Οι εργασίες άρχισαν τον
Νοέμβριο του 1942 και σύμφωνα με τ ο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, το έργο έπρεπε να
ολοκληρωθεί σε 18 μήνες. Η ευθύνη κατασκευής ανατέθηκε στον Ιαπωνικό Νότιο
Στρατό, υπό τον αρχιστράτηγο Τεραούτσι. Οι εργάτες ήταν στρατολογημένοι
κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι όμως δεν ήταν αρκετοί για την έγκαιρη κατασκευή
της γραμμής. Τότε αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν αιχμάλωτοι πολέμου, κυρίως
Βρετανοί, από τα στρατόπεδα της νοτιοανατολικής Ασίας. Καθώς ο πόλεμος λάμβανε
άσχημη τροπή για την Ιαπωνία αποφασίστηκε η επίσπευση της κατασκευής. Η νέα
καταληκτική ημερομηνία ήταν πλέον ο Αύγουστος του 1943. Η απόφαση αυτή είχε ως
αποτέλεσμα την πίεση προς τους ήδη εξαντλημένους αιχμαλώτους για περισσότερη
εργασία. Τα εξαντλητικά ωράρια, η έλλειψη συνθηκών ασφαλείας, οι τροπικές
ασθένειες, η ελάχιστη και κακής ποιότητας τροφή, οι καιρικές συνθήκες και η
βαναυσότητα των Ιαπώνων φρουρών είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων
καθημερινά. Οι υψηλές απώλειες του «εργατικού δυναμικού» απασχόλησαν ακόμη και
την ιαπωνική κυβέρνηση.

Σήμερα είναι ένα
σπουδαίο αξιοθέατο με πολύ τουριστική κίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου